Warlock, the nerfed class

Zoals inmiddels wel bekend zijn wij van de crew nogal verslaafd aan World of Warcraft. Toen ik een bak ijs moest toevoegen aan de toch al overvolle vriezer dacht ik werkelijk waar “Shit mijn inventory is full”. zal ik hierbij een stukje schrijven over mijn game ervaringen van de afgelopen 2 maanden. Omdat men toch blijft vragen naar nieuwe content.

1: World Of Warcraft

Het grootste deel van de tijd heb ik in dit spel gestoken en langzaam maar zeker begin ik daar steeds meer spijt van te krijgen. Het spel op zich is pure klasse en vreselijk leuk, maar als ik de Amerikaanse fora lees komt toch erg duidelijk naar boven dat Warlock als klasse zeer ongeschikt zijn voor de endgame.

Als warlock heb je te maken met Soulshards. Deze zielsscherven kan je alleen verzamelen wanneer je een npc killed waar je experience voor krijgt (ongeveer maximaal 10 levels onder je). Nou werkt dit allemaal leuk en aardig wanneer je quests aan het doen bent, maar het gaat falikant mis wanneer je wilt PVP’en (player versus player). Je zal merken dat je per gevecht toch al snel 2 a 3 soulshards gebruikt, die je niet makkelijk terugkrijgt. Na een uur PVP moet je dus weer shards gaan halen, die nooit makkelijk dichtbij in de buurt te halen zijn, maar die zich altijd alleen aan de andere kant van de wereld bevinden. Blizzard doet hier niets aan.

Nou ja niets, ze beloven dingen. Soulshards in PVP, geweldig. Drain soul, de spell die actief moet zijn om een soul shard te vergaren is de meest mana inefficiente damage spell uit het hele arsenaal van de warlock, het doet weinig damage en je mag niet geinterrupt worden tijdens het casten, veel succes. Elke zichzelf respecterende speler weet dat je een PVP duel afmaakt met grote instant kills zoals execute, fire blast of Shadowburn, warlocks mogen dit blijkbaar niet.

Waar het op neerkomt is dat ik op level 60 hoogstwaarschijnlijk alleen instance runs zal doen, van PVP zal nauwelijks sprake zijn. Zonde dat blizzard niet gewoon hun fout durft toe te geven en soulshards uit het spel verwijderd, ze zijn onnodig, onhandig en maken ons zwakker dan andere classes in PVP, om over Will of the Forsaken maar niet te spreken.

2: Resident evil 4

Het mooiste spel dat ik ooit gezien heb… mooier dan Doom3, mooier dan Half-Life 2. Het is niet te geloven dat al die kracht uit mijn cube komt. Toch sloeg de verveling na een uur of 4 spelen wel toe. Na World of Warcraft weet ik niet meer of dat nou normaal is of niet.

Het spel zet een fantastische sfeer neer met genoeg creepy geluiden op je op het puntje van je stoel te manouvreren. De weapon upgrades zijn erg leuk gedaan en geeft het spel een RPG-element mee wat zeker niet misstaat. Het schademodel is erg leuk om mee te spelen, iemand in de knieen schieten is soms slimmer dan maar meteen op het hoofd te mikken, en de bijbehorende kick-actie die je uit kan voeren zit goed in elkaar.
Al met al een goede game die toch mijn aandacht niet van WoW wist af te trekken.

Het schijnt trouwens dat veel WOW spelers tussen de bedrijven door veel pokeren. Zo erg namelijk dat ik laatste deze site heb gevonden.