Death is back, with a vengeance!

Gesponsorde video: Death is back, with a vengeance!

Eind juni 2012 is de geplande release van Darksiders II. Dit multi-platform, hack ’n slash spel van Vigil Games en THQ gaat verder waar het verhaal van Darksiders I ophield.

De Darksiders saga is gebaseerd op het Bijbelse verhaal van de vier ruiters van de Apocalyps. In het eerste deel van het spel is de hoofdrol voor Oorlog, om zijn rol te gaan spelen in de Apocalyps. Het hele verhaal blijkt echter niet zo zwart-wit te zijn. In het tweede deel blijkt Oorlog door de Charred Council te zijn verbannen naar de Aarde, iets dat zijn collega Dood maar moeilijk kan verkroppen. Hij is er van overtuigd dat Oorlog het slachtoffer is van een complot en dat hij nooit de Apocalyps in z’n eentje zou starten. Boos en belust op wraak reist Dood af naar de Nether Realms, een plek tussen hemel en hel, om gunsten te innen van enkele machtige en duistere figuren.

In Darksiders II speel je de rol van Dood, met de zeis als machtig wapen. De previews van dit spel zijn echt adembenemend en de Dood lijkt in niets op de Magere Hein zoals we hem kennen, gehuld in een mantel. Wat we hier zien is de Dood als een soort superheld, maar dan met een zwart randje. Zijn onafscheidelijke zeis is ook niet meer het landbouwgereedschap van vroeger, maar een machtig wapen, dat gebruikt wordt om de meest formidabele tegenstanders mee neer te maaien.

Darksiders II zal waarschijnlijk eind juni 2012 op de markt komen voor de Playstation 3, Xbox 360, Wii U en voor Windows. Een nadeel is, dat het door enkele technische problemen geen multiplayer variant kent. Hoe dan ook, dit belooft weer een schitterende strijd te worden tussen Hemel en Hel en alles dat er tussen zit.

Dit is een gesponsorde post.