Candy Crush

Candy Crush wat is dat nou precies?

Het concept van het spel is eigenlijk al oud en werd al gebruikt in diverse “Bejeweld” spellen. Met Candy crush is er interactie tussen vrienden en kennissen en dit maakt het juist zo leuk. In dit artikel leggen wij het spel uit, geven we tips en hints zodat jij het spel zo goed mogelijk kan spelen.

Wat is de bedoeling van Candy Crush Saga?

Het spel bestaat uit meerdere levels en hierin moet de gebruiker een bepaald doel behalen. Dit doel kan bijvoorbeeld zijn het wegspelen van een soort gelei of een aantal punten behalen. De moeilijkheidsgraad bij dit spel ligt hem in het aantal zetten dat de gebruiker per level mag doen. Het spel begint makkelijk maar dat wordt naarmate de gebruiker vordert steeds moeilijker.

Het spel draait uiteindelijk om het wegspelen van allerlei snoepjes. Het spel geeft jou een bepaald doel dat je dient te halen met het wegspelen van de snoepjes. Wanneer je een rij van 3 of meer van dezelfde snoepjes maakt speel je deze weg. Voor het wegspelen van de snoepjes krijg jij punten en verschijnt er een nieuwe rij snoepjes. Hierbij moet goed tactisch nagedacht worden omdat het niet slim is lukraak elke rij zonder gedachtegang weg te spelen.

Candy Crush is een spel waarbij er steeds meer nieuwe levels worden bedacht. Het aantal levels staat nu op 395 levels wat dus behoorlijk veel is. Wanneer je Candy Crush Saga via Facebook speelt zie je ook meteen hoeveel punten en levels jouw vrienden behaald hebben. Na een bepaald level, level 35, moet je de hulp inschakelen van 3 vrienden om verder te kunnen gaan naar het volgende level. Door middel van speciale hulpverzoeken kan jij dan door naar level 36. Elke keer na 15 levels zal jij vrienden om hulp moeten roepen.

In Candy Crush heeft de speler ook levens, dit zijn er 5 stuks. Wanneer deze op zijn moet je een tijd wachten totdat het spel jou een gratis leven geeft. Ook kan je vrienden vragen om een gratis leven toe te sturen. Daarnaast is het ook mogelijk om in de Candy Crush Shop levens te kopen. Ook zijn er nog andere Candy Crush tips en trucjes die jou een leven kunnen bezorgen. Klik hier voor meer informatie daarover.